Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce ogłasza nabór na stanowisko POMOC BIUROWA- umowa na czas nieokreślony (z uwzględnieniem zatrudnienia na okres próbny

Nabór na stanowisko: Pomoc biurowa

Hajnówka, dnia 16 grudnia 2022 r.

Ogłoszenie o naborze Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce ogłasza nabór na stanowisko POMOC BIUROWA- umowa na  czas nieokreślony (z uwzględnieniem zatrudnienia na okres próbny)

w wymiarze pełny etat

I. Wymagania formalne niezbędne:

  • kandydat posiada wykształcenie wyższe;
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • nieposzlakowana opinia.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość przepisów z zakresu: ustawy z dnia 12 marca o 2004 r. o pomocy społecznej ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 573 ze zm.), ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz.1526),ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.),
  2. samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
  3. odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań;
  4. wysoki stopień empatii;
  5. kreatywność, dyspozycyjność;
  6. umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windows oraz pakietu Office;
  7. umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
  8. umiejętność pracy w zespole.

III. Zakres wykonywanych zadań:

 Stanowisko do Spraw Obsługi PFRON PCPR w Hajnówce

  • przygotowanie materiałów do diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych na terenie powiatu i propozycji zadań do powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych w obszarze rehabilitacji społecznej, przestrzegania praw osób niepełnosprawnych;
  • udostępnianie na potrzeby Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i samorządu województwa oraz przekazywanie właściwemu wojewodzie uchwalonych przez Radę Powiatu programów, o których mowa w ust.1 oraz rocznej informacji z ich realizacji;
  • podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
  • opracowywanie i przedstawianie planów, zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu powiatu i województwa;
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej tych osób;
  • analiza potrzeb środowisk osób niepełnosprawnych, przygotowanie projektów programów, koordynacji ich realizacji oraz składanie informacji ze stopnia ich realizacji;
  • przygotowanie wniosków związanych z potrzebami osób niepełnosprawnych do różnych Funduszy;
  • prowadzenie poradnictwa dla osób niepełnosprawnych na temat ulg, uprawnień przepisów prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej;
  • przygotowanie projektu wewnętrznych zasad rozpatrywania wniosków składanych w programach ogłaszanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  • udzielanie informacji osobom zainteresowanym w zakresie zadań realizowanych w programach z udziałem środków PFRON dostępnych na poziomie samorządu powiatowego;
  • opracowanie wniosków, wydawanie, przyjmowanie od osób aplikujących do programów między innymi Programu „Aktywny Samorząd”, Programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”, ocena kompletności składanych wniosków w ww. programach;
  • ocena merytoryczna składanych wniosków, przygotowanie projektów umów dla osób zakwalifikowanych do pozytywnego załatwienia w ramach poszczególnych programów;
  • prowadzenie – realizacji umowy poprzez: sprawdzenie kompletności wymaganej dokumentacji, między innymi faktur, ich sprawdzenie podpisanie, przekazanie do księgowości Powiatowego Centrum do realizacji;
  • monitorowanie i kontrola umowy zgodnie z warunkami danego programu;
  • promocja programów;
  • prowadzenie wymaganej w programach statystyki i sprawozdawczości w układzie sprawozdań udostępnionych przez Zarząd PFRON;
  • prowadzenie w miarę potrzeb innych spraw ogłaszanych przez Zarząd PFRON, które są zadaniami samorządu powiatowego  oraz spraw związanych z funkcjonowaniem PCPR;
  • przygotowywanie materiałów i opracowań z zakresu prowadzonych spraw;
  • przeciwdziałanie przed niepowołanym dostępem osób trzecich do zbioru danych przetwarzanych na stanowisku pracy;
  • obowiązek powiadamiania administratora bezpieczeństwa informacji lub administratora danych w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych;
  • inicjowanie podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia terminowej realizacji zadań nałożonych na Centrum przepisami prawa,
  • organizowanie wykonywania zadań nałożonych na Starostę przepisami prawa w celu ich wykonania,
  • wykonywanie zarządzeń i poleceń Dyrektora Centrum,
  • składanie wyjaśnień dotyczących skarg kierowanych do Starosty, Zarządu Powiatu, zasadności skarg, analizowania źródeł ich powstania, podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe załatwianie skarg, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień,
  • przygotowanie niezbędnych materiałów i wykonanie czynności związanych z współdziałaniem z organami administracji oraz innymi jednostkami realizującymi zadania pomocy społecznej,
  • przygotowanie projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu z zakresu funkcjonowania Centrum oraz informacji z realizowanych zadań,
  • współdziałanie z innymi jednostkami państwowymi, samorządowymi, organizacjami społecznymi, charytatywnymi oraz związkami wyznaniowymi w zakresie zadań realizowanych przez Centrum,
  • rozpatrywanie spraw, badanie ich zasadności oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie,
  • opracowanie wymaganych sprawozdań wynikających z merytorycznego zakresu zadań danego stanowiska pracy,
  • podejmowanie niezbędnych działań w celu ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie,
  • stosowanie instrukcji kancelaryjnej,
  • odpowiednie archiwizowanie dokumentacji składanie jej do archiwum,
  • przygotowanie, aktualizowanie i przekazywanie informacji do Biuletynu Informacji

 Publicznej zgodnie z wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,

  • przygotowanie, aktualizowanie i przekazywanie informacji na stronę internetową Centrum,
  • sporządzanie sprawozdań rzeczowo – finansowych o realizowanych zadaniach,
  • wzajemne uzgadnianie działań oraz współpracy przy wykonywaniu zadań w zakresie niezbędnym do zapewnienia koordynacji działań PCPR w Hajnówce, jako całości.

IV. Wymagane dokumenty:

  • CV oraz list motywacyjny;
  • kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje oraz staż pracy;
  • oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679   z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. z 10 czerwca 2016 r., Dz.U. z 2019 r., poz. 1282 z późn.zm).
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • Klauzula informacyjna – dla kandydatów do pracy
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Oświadczenie o stanie zdrowia

V. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i złożone osobiście w siedzibie PCPR w Hajnówce, w godz. 7:30 do godz. 15:30  lub przesłane na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce  ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 10A, 17-200 Hajnówka w zaklejonych kopertach z dopiskiem: Nabór na stanowisko Pomoc biurowa w terminie do dnia 28.12.2022r.

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie po wskazanym terminie lub dokumenty niekompletne, nie będą rozpatrywane.

VI. Informacje dodatkowe:

Osoby, spełniające wymagania określone w ogłoszeniu mogą zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną o terminie,  której zostaną poinformowane telefonicznie.

Oferowane stanowisko nie jest stanowiskiem urzędniczym, w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursu przewidziana w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 530).

Jolanta Prusinowska Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce

 

Metryka strony

Udostępniający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce

Wytwarzający/odpowiadający: Jolanta Prusinowska, Dyrektor PCPR

Data wytworzenia: 2022-12-16

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2022-12-16

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2022-12-16