Duże ułatwienie w możliwości uzyskania karty parkingowej

Osoby uprawnione do karty parkingowej będą mogły starać się o nią korespondencyjnie, za pośrednictwem poczty, w zespołach ds. orzekania. Jest projekt rozporządzenia, które daje taką możliwość. W praktyce oznacza to, że o kartę parkingową za pośrednictwem poczty, będzie można wystąpić tylko w czasie epidemii i do trzech miesięcy po jej zakończeniu. Zespół odeśle nam kartę także za pośrednictwem poczty.

Do wniosku o wydanie karty parkingowej należy dołączyć kopię oryginału prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulgi i uprawnień. W przypadku placówek należy dołączyć kopię dowodu rejestracyjnego samochodu placówki.

W przypadku braku możliwości złożenia na wniosku o kartę podpisu wnioskodawcy, czyni on na nim tuszowy odcisk palca, a obok niego osoba upoważniona pisze jej imię i nazwisko oraz składa swój podpis. 

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru oraz trybu wydawania kart parkingowych wejdzie w życie 7 dni po ogłoszeniu. 

Projekt jest na etapie opiniowania, szczególy na stronie Rządowego Centrum Legislacji (nowe okno) 

Źródło http://www.niepelnosprawni.pl,

"Duże ułatwienie w możliwości uzyskania karty parkingowej" z dnia 08.02.2021, autor Beata Dązbłaż

 

Metryka strony

Udostępniający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Miszczuk, Administrator BIP

Data wytworzenia: 2021-02-16

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2021-02-16

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2021-02-16