STOP przemocy! Kampania 19 Dni w Powiecie Hajnowskim
Dom Dziecka im. Haliny Kopalińskiej w Białowieży wziął udział po raz 7 w Kampanii 19 Dni. Jest to projekt społeczny realizowany na całym świecie w dniach 1-19 listopada.
Powiat Hajnowski dołączył w światowej kampanii „19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży„ – międzynarodowej inicjatywie rozgrywającej się na wszystkich kontynentach. W Polsce realizacją akcji i nadzorem merytorycznym nad przebiegiem działań zajmuje się fundacja „Po drugie”. W ramach kampanii Dom Dziecka Białowieży zrealizował szereg działań propagujących działania antyprzemocowe.
W Polsce fundacja „Po drugie” zajmuje się realizacją tej akcji i nadzorem merytorycznym nad przebiegiem działań.
Przed rozpoczęciem akcji braliśmy udział w szkoleniu online przygotowanym dla uczestników i koordynatorów działań. Dom Dziecka zgłosił i przeprowadził następujące formy przeciwdziałania przemocy.
- Przeprowadził powiatowy konkurs plastyczny "Stop przemocy" w którym wzięło udział 15 szkół z naszego powiatu. Wpłynęło dużo prac plastycznych. I miejsce zajął plakat z Liceum z Dodatkową Nauką Języka Białoruskiego. 2 miejsce zajął plakat z Domu Dziecka w Białowieży. 3 miejsce zajęła praca z Domu Dziecka w Supraślu. Nagrodę publiczności zdobyła praca plastyczna wychowanki Domu Dziecka w Białowieży. Wszyscy uczestniczy otrzymali dyplomy z podziękowaniem za udział w konkursie. Patronem działań było Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce.
- Na terenie placówki przeprowadzono warsztaty z Treningu Umiejętności Społecznych pt. "Ja i moje emocje". W praktyce ćwiczono umiejętności pod kierunkiem trenera TUS w obszarze emocji złości , gniewu , smutku , agresji.
- Wykonano gazetki tematyczne , przeprowadzono pogadanki o formach przemocy i sposobach zapobiegania jej wśród dzieci i młodzieży.
- W placówce 12.11.2021 r. zorganizowano "Dzień pomarańczowy". Tego dnia wszystkie posiłki były w kolorze pomarańczowym. Mnóstwo pomarańczowych balonów zawieszonych w Domu w Białowieży i w lokalu PCPR w Hajnówce akcentowało ważność tematyki.
- Listopad upłynął w kolorze orange czyli "UWAŻAJ"
- Działania kampanii objęły ok. 1000 osób. poprzez udział w konkursach , reklamę graficzną, udział w szkoleniach i współpracę w zakresie przeciwdziałania przemocy dzieci i młodzieży.
Koordynator Projektu Barbara Nowacka
Listopad 2021 r.
Metryka strony